KASULIK TEADA! Spordipesu pealt kokku hoida ei maksa

Helen Perk, 12. veebruar 2020

Spordisõbrad teavad, et õiged trennirõivad ja mugav pesu on mõnusaks pingutuseks oluline. Kuidas õiget spordipesu valida, räägib Rademari ostujuht Anete Liivak.


Spordirinnahoidjata ei saa
Spetsiaalselt treenimiseks disainitud rinnahoidja kandmine hoiab ära rinnalihaste ja kudede väljavenimise ning rinna enneaegse vananemise. Seda olenemata büsti suurusest, sest iga rind läheb treeningus aktiivse liikumisega kaasa.

Mida jälgida spordirinnahoidja valikul?

  • Õige suurusega mudel peab olema küll tihedalt ümber keha, kuid samal ajal võimaldama segamatut sügavat sisse ja välja hingata. Ebamugav ja pitsitav rinnahoidja on vales suuruses.
  • Oluline on ka kvaliteetne materjal. Spordirinnahoidjad on valmistatud hingavast, kiiresti kuivavast ja vastupidavast materjalist, mis imab kehalt higi, et see saaks kanga pealmistes kihtides aurustuda. Puuvillane materjal jätab niiskuse rinnahoidja sisse, tekitades hõõrdumist ja ebamugavust.
  • Võrkpaneel seljaosas tagab parema hingavuse.
  • X-kujuline lõige seljal hoiab pesu hästi paigal.
  • Üle pea tõmmatavad mudelid ei sobi hästi suurele rinnale nende vähese elastsuse tõttu. Tagant kinnitatavad ja reguleeritavad paeltega mudelid võimaldavad neid kohandada vastavalt kehakujule.
  • Madalad õmblused ei tekita hõõrdumist ega tungi pealisriiete alt silma.
  • Eemaldatavad padjad võimaldavad valida olenevalt treeningust ja enesetundest parima variandi.
  • Suurema rinnaga eelista korvidega versiooni, mis pakub paremat toestust. Ilma kindla korvita rinnahoidja on mõeldud pigem väiksemale rinnale või kerge koormusega trennides kandmiseks.
    (Vida Press)

Leia endale õige
Õige rinnahoidja valimisel tuleb lähtuda selle mugavusest ja trenni intensiivsusest, sest erinev treening nõuab ka erinevat toestust. Tootjad on rinnahoidjate toestuse tugevuse märkinud ka toote etiketile, aga kui seda ei leia või kahtled, konsulteeri julgelt kaupluse teenindajaga. Tegeledes erinevate treeningutega, pole mõtet soetada mitut spordirinnahoidjat. Mitme mudeli asemel vali lemmik kõige intensiivsema treeningu järgi.

  • Suure intensiivsusega trennid (jooksmine, poks, ratsutamine, aeroobika või korvpall) eeldavad kõrge toestusega rinnahoidjat.


Endurance’i spordirinnahoidja Rademarist 37.95

  • Keskmise intensiivsusega treeningule (rattasõit, jõusaal või BodyPump) tasub valida keskmise toestusega rinnahoidja.


Spordirinnahoidja H&Mist 12.99

  • Vähese intensiivsusega treeninguteks (pilates või jooga) on mõeldud madala toestusastmega spordirinnahoidjad.

nike.jpg

Nike’i spordirinnahoidja Rademarist 39.90

Püksid pole vähem tähtsad
Kuigi spordipesu alumine osa ei ole niivõrd funktsionaalne ja tehniline kui rinnahoidja, soovitab Anete siiski treeninguteks soetada ka spetsiaalsed püksikud. «Nende vajadusest ei pruugi enne aru saada, kui ei ole proovinud. Saadaval on erinevaid mudeleid ja lõikeid igale maitsele.»

Miks tasub soetada ka spordialuspüksid?

  • Sportimiseks mõeldud püksikute eelis tavalise pesu ees on eriti hingav ning kiiresti kuivav materjal. Puuvillased püksid imavad higi kehapinnalt endasse, püsides terve treeningu vältel niisked või isegi märjad. Nii tekivad ka treeningpükstele märjad randid. Lisaks tekitab märg pesu keha vastas hõõrdumist ja ebamugavust.
  • Enamik sportimiseks mõeldud püksikuid on kas madalamate õmblustega kui tavaline pesu või üldse ilma õmblusteta. See pakub treeningul maksimaalselt mugava enesetunde, võimaldades keskenduda sportimisele ja mõtlemata pidevalt sellele, et kuskilt pigistab, hõõrdub või sügeleb.
  • Lisaks ei tekita õmblusteta pesu rante, mis liibuvate treeningpükste alt paistma hakkavad.
  • Igapäevane aluspesu võib olla olemuselt õrn ja habras ning pole loodud trennikoormuses kestma. Spetsiaalse pesu kandmine sportimisel pikendab igapäevaste lemmikute eluiga oluliselt.

Ära unusta!
Õige hoolduse korral kestab spordipesu kordades kauem. Seega:

  • pese pesu jaheda veega, kas käsitsi või õrna pesuprogrammiga;
  • kasuta spetsiaalselt spordiriietele mõeldud pesuvahendit;
  • ära kasuta pesupehmendit ega -valgendit;
  • kui elastaanikiud hakkavad paistma või kangas ei lähe enam tavapärasesse vormi tagasi, on aeg spordipesu uue vastu vahetada.
Artikli täismahus lugemiseks vajuta:
%
Proovi Digilehte
1€/kuu
Oled juba lugeja?