Supervormis Katrin Siska: „Minu karantiinielu käis range plaani järgi.“

Verni Leivak, 20. mai 2020

Kodus istumine mõjus paljude kehakaalule hävitavalt. Just nüüd – enne rannahooaega. Vanilla Ninja liiget Katrin Siskat vaadates tekib aga põhjendatud küsimus, miks on tema endiselt sale ja seksikas nagu muiste?

Katrin (36) ütleb, et nii nagu kogu maailmale, tuli tallegi nõue kodus eneseisolatsioonis istuda nagu välk selgest taevast. «Justkui halb nali, et nüüd istud kodus ja kuskile ei lähe,» sedastab ta. «Muidugi võtsin minagi stressiga alguses veidi juurde, aga raputasin selle kiiresti maha.»

Sarnaselt meie kõigiga tuli temalgi hakata senist elukorraldust muutma. «Pidevalt ninapidi koos olles pidin hakkama endale ja perele elamise aega leiutama,» selgitab Katrin. Kuna päevad on aga pikad, tegelikult ju lausa 17 tundi, võib selle aja sisse päris palju asju mahutada.

Karantiini võlud

Nii harjuski Katrin hommikul ärkama juba ammu enne elukaaslast Kristjanit (40) ja poeg Alexanderit (6), et teha rahus väike treening. Alles siis asus argitoimetuste kallale. Õhtulgi reserveeris aja vaid iseendale – eraldus joogat harrastama ja keha päevaga kogunenud pingetest vabaks venitama. Ajapuuduse üle ei tohiks tegelikult keegi kurta, sest kõik sõltub planeerimisest. Ja planeerida Katile meeldib.

«Iga päeva eelneval õhtul istun maha ja panen kellaajalise täpsuse ning sisu kirjeldusega paika järgmise päeva kõige olulisemad tegemised koos menüü ja treeningutega,» kinnitab ta. Menüüs on täpselt kirjas isegi see, milliseid toite mis kell süüa ja millist treeningut sel päeval teha. «Ilma selleta oleks mu elu üks suur tohuvabohu. Plaanist kinni pidades aga tean, et olen terve, tunnen end hästi ja kõik oluline saab tehtud.»

Muide, need nädalaplaanid pole sugugi salastatud – kes end kodulehel Katrinsiska.com registreerib, see endale väärt soovitusi e-posti teel ka saab.

TERVISLIK JA VÄRVILINE: Krõbeda kanarinnaku või värvilise pingviinijäätise teeb Kati kiirelt valmis. «Kokkan nüüd iga päev ja aina täiendan end.» (Katrin Siska)

Aitas tugev iseloom

Tegelikult hakkas Katrin tervislikust eluviisist ja toitumisest huvituma juba mitu head aastat tagasi.

«Arvasin, et olengi selline sale ja sihvakas ning lõin pärast poja sündi tervislikele roogadele ja trennile käega,» tunnistab ta. Naine ei suuda siiani uskuda, et võis nii ükskõikne olla. «Korjasin kiiresti kümme lisakilo peale. Ütlen ausalt, et päris raske oli end jäätisest võõrutada ja trenni tegema sundida, kui peaaegu aastase pausi sisse lasin. Olin pidevalt väsinud ja pinges.»

Joonele sai Katrin vaid tänu iseloomu tugevusele – valis hoolega, mida ja millal süüa, ning pidas treeningute plaanist piinliku täpsusega kinni. «Hea nipp hilisõhtuse söömise vastu on mitte võtta seda üht ampsu ükskõik millest. Nälja peletamiseks joo rohelist teed.»

Nüüd on Kati täiesti veendunud, et kodus tervislikult süüa teha võiks olla igaühe olulisemaid oskusi. Nagu seegi, et harjutad nii ennast kui ka pereliikmeid toituma regulaarselt väikeste, mitte liiga suurte portsudega. Pluss korrapärane liigutamine, et veri ringleks ja rasv ei ladestuks.

«Kokkan nüüd iga päev ja aina täiendan end.» Katrini sulest ilmus mõni aeg tagasi isegi raamat «Rõõm toidust. Püsi terve, energiline ja sale!», mille taaslugemine on talle endalegi hea meeldetuletus, et ennast ei tohi käest lasta.

Kolm kasulikku etappi

Katrin võttis kasutusele kolmeetapilise süsteemi. Esimeses etapis viskas ära kõik talle kahjulikud toiduained: valge jahuga ja suhkrut sisaldavad tooted, ketšupi, piimatooted, kohvi ja alkoholi. Ainsa piimatootena tarbib Katrin kõva juustu, aga kõik teised ei sobi. «Need ajasid kõhu punni ja rikkusid näonaha.»
Kindlasti ole tähelepanelik ja tee võimaliku allergia tuvastamiseks veretest, et mitte süüa toiduaineid, mis olemise talumatult raskeks muudavad. Üks on kindel: valge jahu ja suhkur jäägu ainult pidupäevadeks.

Teises etapis varus Katrin koju ainult tervislikke toiduaineid: värskeid puu- ja juurvilju, täisteratooteid, muna, kana ja punast liha, pähkleid-seemneid, valge jahu asemel kookosjahu ja piima asemel mandlipiima. Magustoitudest jäi kindlaks vaid tumedale šokolaadile ja meele.

Katrin rõhutab, et kaalust alla võtma hakates tuleb esialgu siiski unustada magustoidud ja süüa üksnes värskeid puuvilju ning 80protsendilist tumedat šokolaadi. Muidugi mõõdukalt ja ainult päeva esimeses pooles. Heaks tavaks võiks saada end pärast söömist veidi liigutada – korista, jaluta, ole muul moel aktiivne.

Kolmandaks pani ta paika kellaajalise menüü terveks päevaks ning kohustas end plaanist, millele lisandusid füüsilised treeningud, rangelt kinni pidama.

Uued lemmiknäksid

Üsna pea avastas Katrin siiski, et ahvatlustele «ei» öelda polegi nii kerge. Seetõttu tuli naine kavalale ideele asendada kõik ahvatlused tervislike näksidega.

«Näiteks must leib võiga ja vanillijäätis šokolaadiglasuuris olid mul viis aastat tagasi pärast lapse saamist lemmiknäksid. Need kasvatasid aga kiiresti rasvapolstri, sest sõin neid iga päev ja trenni ei teinud,» tunnistab ta. Ainuüksi jalutamise ja lapsega tegelemisega seda energiat Kati sõnul ju ära ei kuluta, mis nii kalorirohketest toitudest tuleb.

Nüüd on laual värsked aedviljad või roheline salat, värsked puuviljad, pähklid ja tume šokolaad.

«Magusaid asju söön alati päeva esimeses pooles või enne trenni, sest siis kulutan energia ära,» avaldab ta. Eriti meeldib talle Kreeka pähkleid mee sisse kasta, süüa tumedat šokolaadi mandlitega või banaani pähklikreemiga või riisigaletti tumedas šokolaadis maasikatega. Kiire, lihtne, maitsev ja tervislik! Ja mis kõige tähtsam – pärast söömist on kerge ja energiline olla, silm ei kisu kinni. «Sellist tunnet, et midagi ei viitsi teha, nagu nende piima, valget jahu ja suhkrut sisaldavate toitudega oli, pole ma ammu tundnud.»

MAIUSPALA POPIGURMAANIDELE: Millal Katrinit jälle laval näha saab? «Siis, kui Vanilla Ninja kontsert tuleb. Täpsemalt detsembrikuus «Jõulugala» üritustel nii Tallinnas kui ka Tartus. Nii et nägudeni!» Pilt on tehtud mullu detsembris ja sel on ka Lenna tütar. (Erakogu)

Ideid saab kõikjalt

Praeguseks on Katrinil õnnestunud ka teiste pereliikmete söömisharjumisi muuta. Kõrvitsasuppi vaaritab Kati näiteks nüüd sulajuustuta ning üksnes banaanist ja munast koosnevaid pannkooke praeb kookosõlis. Ei mingit pannkoogiklassikat!

«Kuna väike Alexander krimpsutab tihtipeale suppide peale nina, annan talle värsket paprikat, rohelist salatit, kurki või tomateid toidu kõrvale, mis talle hästi maitsevad,» selgitab Katrin. Väikemehele pakub ema siiski ka piima ja Kreeka jogurtit, sest poiss alles kasvab ja talle see sobib.

Veel mikserdab perenaine suhkruvabu banaani-maasikasmuutisid, mille pulgajäätiseks külmutab. Nii saab neid vahepalaks süüa, kui magusaisu kiusab. Mõnikord lisab sinna ka tumedat šokolaadi ja mandlipiima.

Olgu mainitud, et paljud Kati retseptid on koostatud tänu igivanale katse ja eksituse meetodile. Suure hulga ideid on naine saanud ka maailmas ringi rännates, kusjuures inspiratsiooni ammutab ta eeskätt Euroopa, Vene, Aafrika, Ladina-Ameerika, kuid ka Aasia köökidest.

Artikli täismahus lugemiseks vajuta:
%
Proovi Digilehte
1€/kuu
Oled juba lugeja?