Jurist annab nõu | Millised on minu õigused, kui ostetud kaubal ilmneb puudus?

Reet Rattur, 15. mai 2024

Võib juhtuda, et kauplusest või e-poest ostetud tootel ilmneb puudus. Sellises olukorras on kasulik teada, millised on tarbija õigused ja kuidas edasi tegutseda.

Kõigepealt tasub meeles pidada, et puudusega seotud pretensiooniga on võimalik kaupleja poole pöörduda kuni kahe aasta jooksul ostu sooritamisest. Seejuures tuleb puudusest müüjat teavitada hiljemalt kahe kuu jooksul hetkest, mil puudus ilmnes. Kui tarbija on toodet valesti kasutanud ja puuduse tekkimise ise põhjustanud, ei ole mõtet kaupleja poole pöörduda, sest sellise puuduse eest kaupleja ei vastuta.

Kui puudus ilmneb ühe aasta jooksul arvates kauba saamisest, eeldatakse, et puudus oli kaubal olemas juba üleandmise hetkel. See tähendab, et juhul, kui pooled ei ole ühel meelel puuduse tekkimise põhjuse osas, peab ekspertiisi tellima ja selle eest tasuma müüja. Kui ostuhetkest on möödunud rohkem kui üks aasta, tuleb ekspertiisikulu tasuda tarbijal.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?